torsdag 20 december 2012

Ischoklad med Fireball

Varje år brukar jag ge mig på att göra julgodis. Helst något jag inte testat förut. Ischoklad har jag faktiskt aldrig testat, trots att det är så enkelt. Det här svängde jag ihop på en kvart.

Egentligen skulle jag ha haft mintsmak i, men när jag öppnade skafferiet och såg flaskan med Fireball var jag tvungen att testa den istället. Den innehåller ju den perfekta julsmaken, kanel!

Såhär gjorde jag.
  • Lägg 200 gram blockchoklad och 100 gram kokosfett i ett vattenbad. Medan det smälter, häll i 4 cl Fireball. Rör. 
  • Plocka fram dina fina ischokladformar från Lagerhaus och ställ dem på en plåt.
  • Häll önskad mängd i formarna.
  • Ställ plåten på balkongen/verandan/i kylen.
  • Vänta en timme, ät och njut!

Perfekt att ge bort som liten extra julklapp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar