torsdag 16 februari 2012

Chilliburgare vs Chilliburgare

Flickvännen bad mig göra en matlåda till henne imorgon. Jag fick gärna överraska henne. Så då slog jag tre flugor i en smäll, gjorde mig en lyxig ensam-middag, fixade en lyxig lunch och gjorde en utvärdering mellan två chillisåser i ett.

Dagens recept blev som följer
 - 4 Hamburgerbröd, Max Frisco
 - Ca 500g kalvfärs
 - 2 ägggulor av ekologiska ägg
 - ca 8 blad från ett grönsallads huvud
 - Många jalapenossskivor
 - Taco-salsa-sås
 - Chillisås
 - Cornicons (för garnityr)
 - Ljus lager (bara för att...)

Dagens stora fråga stod mellan Taco-salsa-sås och Chilli-sås på burgarna. Självklart måste man ju ta både och. Men givetvis utvärdera vad som är bäst.


När det kommer till det rent estetiska tror jag Salsan vinner men Chilli-såsen ser bra ut den med.


Och smakmässigt då. Jo Chili-såsen vinner. Men med minimal marginal.


För den som undrar hur det gick med matlådan så finns bildbeviset nedan. Tror hon får den finaste och godaste matlådan på hela bygget imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar