torsdag 29 mars 2012

Pacos på Järntorget

Vi har av någon konstig anledning hamnat ganska ofta på Paco's. Varför jag skriver "konstig anledning" är att Paco's inte är ett ställe man borde besöka allt för ofta. Men ändå bör besökas ibland. Låt mig förklara.

Här blir man mätt, nöjd men aldrig lycklig eller ens glad. Det är sällskapet och graden av hunger som kommer bestämma om man hamnar här.  Känslan av restaurangen är "pizzerian på hörnet", vilket nog är den mest besökta typen av restaurang vi har. Känslan av maten är fredags-tacos, kanske den vanligaste typen av middag vi har i landet lagom.

Maten vi åt denna gång var:
  • Ultimate Burritos m. grillad kyckling och guacamole.
  • Paco´s Chili con Carne
Burriton var ok. Och chilli:n var ok den med, men inte särskilt mycket chilli i den. För att vara ärlig så är det nog den näst svagaste chilli jag ätit. Den svagaste åt jag i Mexiko i en kantin på en arbetsplats. Men efter ett tag när man sett hur den lokala personalen tog sina tallrikar och gick till ett bord med såser följde jag deras exempel. Så efter några slevar sås fick den chilligrytan ett helt nytt intryck, och uttryck, för en bra chilli bränner två gånger.

Så summa summarum, Paco's är ett roligare alternativ än Pizza och helt klart värt ett besök en tisdagskväll... en gång i halvåret.

Vi har även kommenterat på:
Restaurangkartan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar