söndag 4 mars 2012

Café La Douce

Förra söndan var vi på stan och på intensiv jakt efter prinsessbakelser. Vi sökte överallt, utom Hälls, för där hamnar vi så ofta ändå. Men tiden gick och vi blev hungrigare och hungrigare under vårt kryssande mellan caféer och alltför många små inhopp på affärer som gjort bra skyltfönster. Tillslut hamnade vi på Café La Douce. Caféet ligger på stortorget bredvid stadium och ganska mitt emot stället vi kallar för mögliga mozzarellan efter rätt äcklig matupplevelse.

Vi slog till big style hungriga som vi var. En varsin räk/skagen-macka och jag tog en bit paj och sambon en bit cheese cake.




Intrycken från caféet var helt ok med några undantag. Trevligt inrett med bla stora snygga lampor. Dock var det lite slitet på porslins och glas fronten. Mackorna var som vilka andra café mackor som helst, men roligt att man får välja ut det bröd man vill ha ur en korg. Pajen var det jag (eller ska väl säga vi för vi smakade båda två) var mest missnöjd med. Den smakade väldigt beskt/surt. Ett störmoment var att man samtidigt höll på att bygga om i huset, det skakade, lät och vibrerade utav bara h-vete.

Så ska man ge ett betyg på stället blir det 3/5 av henne och 2/5 av mig. Vilket är ett ganska högt betyg jämfört med det lätt överkritiska omdömmet man kan läsa på Cafékartan. "Absolut det sämsta caféet jag varit på. Undvik som pesten. Latten gick inte att dricka då den mest smakade smaksatt vatten och smörgåsen var intetsägande."
  

1 kommentar:

  1. Det här stället verkar inte finnas längre. Såg ut att vara ngn form av tapas bar där nu. Varför en tapasbar till har jag svårt att förstå. Speciellt när den ligger så när Mingla. Och omöjligt att den är bättre än Indigo. Men detta är ju spekulationer. Återkommer med fakta.

    SvaraRadera